Cum lungim durata de viață a anvelopelor?
Cum lungim durata de viață a anvelopelor?
Anvelopele din față a mașinii dvs. sunt mai uzate în primul rând, din două motive. Anvelopele din față sunt mai solicitate decât cele din spate pe majoritatea mașinilor, deoarece partea din față a celor mai multe mașini este mai grea, datorită motorului. Majoritatea mașinilor au și tracțiune pe față, astfel încât anvelopele din față sunt direcționate și asigură tracțiunea, în timp ce spatele este mai ușor.
Mentineți anvelopele umflate, pentru o viață lungă!
Prima cauză a anvelopei care se uzează prematur este presiunea. Cu o mică picătură sub presiunea ideală, viteza de uzură și rupere accelerează dramatic. Verificați frecvent presiunea în anvelope – la minim două săptămâni! Nu uitați să verificați si presiunea în roata de rezervă. Veți găsi presiunea corectă pentru anvelopele dvs. scrisă pe un semn mic în interiorul ramei ușii din față. Din fericire, aerul de la stația de benzină este unul dintre puținele lucruri din viață care sunt încă gratuite.
Banda de rulare
Dacă nu ar ploua niciodată, anvelopele nu ar avea nevoie de banda de rulare. Treadul nu contează deloc la uscat – este de fapt un sistem de pompare liniar, conceput pentru a scoate apă de sub anvelopă, astfel încât să rămână pe drum.
Când sunt noi, anvelopele oferă o suprafață de rulare de aproximativ 8 mm și sunt considerate uzate atunci când ajung până la 1,5 mm în orice punct de pe suprafața benzii de rulare. Prin acest punct, ele nu pot să pompeze eficient apa. Expertii în mașini spun ca, din motive realiste si de siguranță, la 2mm este timpul să începeți cumpărăturile pentru anvelope noi. Chiar dacă nu plouă …
Aveți grijă de anvelopele noi!
Anvelopele auto de vară, iarna și all season noi au “urme de aerisire” pe suprafață – acestea sunt acele lucruri mici care arată ca “țepii“ din cauciuc sau umflături. Porii de aerisire sunt vitali în procesul de fabricație, deoarece elimină bulele de aer de pe suprafața de rulare. Dar dacă cumpărați anvelope noi și conduceți cu viteză in viraje, porii de aerisire se pot înfunda și pot reduce efectiv aderența anvelopei pe șosea.
Pneurile noi sunt, de asemenea, acoperite cu “comprimat”, pentru a nu se lipi de matrițele în care sunt fabricate. Acest lucru le face ușor alunecoase la atingere atunci când sunt noi. Acesta este un alt lucru care vă scade aderența pe drum.
Este recomandat un stil de conducere conservator în primii 100 de kilometri parcurși cu anvelopele noi. Foarte curând, abraziunea normală cu bitum și murdărie va eroda porii și compusul.
*Acest articol este un guest post.