Fan Courier – sau cum să fii furat pe față
17 aprilie. O zi ca oricare alta. Primesc mesaj de la Fan Courier că voi primi un colet. Profit de ocazie să trimit și eu un plic, spre Constanța, cu voucherele de vacanță ale socrilor mei. În sfârșit, au găsit și ei o cazare ok care să le accepte tichetele, cu 2 luni înainte să expire. Le trimitem prin curier, să fim siguri că ajung la timp.
Trec vreo 2 zile, timp în care pe site-ul celor de la Fan Courier apare că a plecat plicul din Galați și atât. Sun la ei, mă plimbă prin vreo 3-4 persoane, până la o doamnă plictisită care îmi spune că plicul apare descărcat în Constanța și atât. Va verifica și mă va suna în aceeași zi. Bineînțeles, nu mă sună nimeni.
A doua zi, sun din nou la ei. Acum îmi zic că de fapt nu apare descărcat în Constanța. Cer să se lămurească problema, pentru că e o chestiune urgentă. Nu ar trebui să fie greu de găsit unde s-a pierdut. Ni se spune că investigațiile pot dura până la 3 luni. Îi explic doamnei că până atunci tichetele sunt expirate, dar mi se trântește sec că asta este politica.
Fan Courier își bate joc de clienți
După alte câteva zile de nervi și telefoane, am mers la sediul din Galați. Mi se spune că de acolo a plecat plicul, au și filmări. Vorbesc din nou la București și cer să mă despăgubească. Mi se spune că pot primi valoarea a de 10 ori transportul. Că dacă știam că am valoare, trebuia să plătesc 2% din valoare asigurare. Lăsând la o parte faptul că e absurd să dai 55 de lei ca să ajungă un plic de la Galați la Constanța, nimeni nu ne-a spus acest lucru ÎNAINTE de a trimite plicul. Curierii nu sunt instruiți să pună colete cu valoare sau asigurare sau măcar să anunțe clienții de această posibilitate. După pațania mea, o prietenă a încercat să pună un colet cu valoare și nici măcar nu le mergea din aplicație să facă asta.
Le spun că dacă nu rezolvă, le fac plângere la poliție și mi se răspunde și mai sec: Puteți să mergeți unde vreți, oricum nu au ce ne face! Începând din acest moment, nu ni se mai răspunde la telefon și awb-ul dispare de pe site. Fac plângere la poliție și OPC, în speranța că se va rezolva ceva. Între timp, după mai mult de o lună, am primit o scrisoare din partea Fan Courier, în care ni se spune că e regretabil ce s-a întâmplat și că ne pot despăgubi cu 250 de lei. Din 1450.
Mergeți la poliție, oricum nu are ce să ne facă!
Eu înțeleg că politica lor e să despăgubească doar atât, dacă nu ai valoare declarată. Ce nu înțeleg este de ce nu ești anunțat, ca și client, că trebuie să declari valoarea și să plătești asigurare? De ce este atât de greu să se vadă unde s-a pierdut plicul? Dacă din Galați a plecat și la Constanța nu a ajuns, nu este clar că s-a pierdut undeva pe drum? De ce nu este cel ce l-a preluat tras la răspundere? De ce eu, după ce că plătesc 25 de lei pe un plic, să ajungă în SIGURANȚĂ, rămân în pierdere cu 1200 de lei?
Ceea ce a făcut Fan Courier se numește furt. Pe față. Nu am acceptat despăgubirea lor, de 250 de lei, așteptând rezultatul plângerii penale. Am o presimțire că nu voi rezolva nimic, dar atitudinea aceasta mi se pare execrabilă.
Singura armă împotriva lor care mi-a rămas a fost să ies în față și să povestesc public ce am pățit. Poate așa alții nu vor mai păți la fel.
Rușine, Fan Courier!
Vai, cât de urât! Este clar că vina este a celui care a preluat acolo coletul, nu avea unde altundeva să dispară. Îmi pare rău pentru ce ați pățit și sper să se rezolve în bine pentru voi.
Eu n-am patit chiar asa cu ei, dar de acum o sa am si mai multa grija. Imi pare rau pentru situatie, n-au fost deloc profesionisti.
Urâtă pățanie. Sper să se rezolve situația.
Același lucru l-am pățit eu anul trecut cu Poșta Română.
Am anulat o călătorie și trebuia să trimit documentele în original la firma de asigurări.
Le-am pus prin poștă, cu confirmare de primire. Nu mi-a dat prin minte să pun scrisoare cu valoare.
Bineînțeles, au pierdut plicul, din Ilfov până în București. M-au despăgubit cu de 10 ori valoarea recomandatei, cca 100 de lei.
Dacă treceam ca valoare 3000 de lei cât reprezenta despăgubirea pe care o ceream pentru anularea călătoriei, nu cred că își permiteau să îl piardă.
Norocul meu a fost că societatea de asigurări a acceptat documentele scanate. Le fotografiasem cu telefonul.
Din păcate, neglijența în serviciu nu mai este infracțiune.
Într-adevăr. Sunt prea mari ca să le pese de noi, ăștia mici. Suntem singurii care avem de pierdut și din păcate au niște politici implementate în așa fel încât ei să nu fie trași la răspundere. Nici măcar pentru furt. Măcar bine că au acceptat documente scanate. Noi am pierdut voucherele. 🙁
Wow, e groaznic! Am auzit tot felul de minuni cu fan curier, până acum experienta mea cu ei a fost decentă. Sincer, mie nu mi se pare ok sa plătesc asigurare nicicum. Adică eu iti dau ceva in grija si tot eu sa plătesc ca s-ar putea sa fi incompetent?
Groaznic! Uite ca se poate intampla si la case mai mari din pacate. Clar, angajati neresponsabili! Folosesc foarte des serviciile de curierat, dar cu documente importante nu ma indur sa la las in grija lor.
Da, uite asta e o lectie.
Vaiiii, ce aiurea!! Cum Dumnezeu sa se piarda un plic? Inteleg Posta, ca na..e serviciu national dar din parte aunei fime de curierat care are posibilitatea sa verifice in alt fel, mi se pare bataie de joc!!
Urât, mai ales din partea unei companii private care are (teoretic) atâtea posibilități de verificare. Nu am avut experiențe neplăcute cu transportatorii, dar am ceva emoții când aștept un colet. Asta mi se trage de când am lucrat la Amazon Spania și vedeam tot felul de cazuri (nici acolo nu era lapte și miere cu firmele de transport).
O situație tare urâtă! Nu pot să cred că scapă basma curată.
Cu Fan Curier n-am avut probleme, doar cu Posta Romana. Nu vreau sa te intristez dar cred ca n-o sa rezolvi nimic, o sa dea vina pe tine ca n-ai asigurat coletul,
Am pățit și eu acum câțiva ani, noroc că nu era ceva important. Dar am o cunoștință care a pățit-o mai rău cu un act de identitate trimis cu valoare declarată iar explicațiile firmei au fost de genul “oameni suntem așa că nu ne acuzați” !
Mă minunez de ce citesc. Îmi pare rău de situația prin care ai trecut. Poate cu un avocat bun ai reuși să primești mai multă reacție din partea firmei.
Mi se pare aiurea ceea ce ti s-a intamplat si chiar ai de ce sa fii suparata!
Probabil cineva care stie cum trebuie facut s-a folosit de tichete. Eu am trimis acum 2 ani pasapotul la agentia de turism unde luasem pachet sa vizitez o tara asiatica, pt viza ambasadei. Tot cu Fan courier. Dar am intrebat daca nu exista posibilitatea sa platesc pt trimitere cu valoare declarata, doar prin analogie cu serviciile postei, ca nu stiam daca aveau asa ceva cei de la Fan. Am platit vreo 75 de lei, desi oficianta m-a asigurat ca si prin trimitere simpla va ajunge pasaportul la destinatie. Dar nu am vrut sa risc sa raman fara el si sa nici nu pot pleca in excursia deja platita cu bani multi.
Si intr-adevar pasaportul a ajuns exact a doua zi inainte de pranz la destinatie. Totusi ma intreb ce s-ar fi intamplat daca nu plateam acea suma (si nu completam niste hârtii inainte de asta, nu era nicio aplicatie acum 2 ani)?
Ce-mi pare rau ca ai trecut prin asa ceva. E foarte frustrant. Sigur a pierdut soferul plicul pe undeva.
Foarte urata experienta! Imi pare rau ca treci printr-o situatie neplacuta. Eu nu am avut probleme cu Fan Curier sau alte servicii de curierat, insa daca as trimite ceva de valoare, m-as asigura ca platesc taxa in plus ca sa fie totul ok. 🙁 Chiar furt…
Urât ce ai pățit! Am trimis și eu tichete de vacanță în Brașov și au ajuns la destinație cu bine.
Vai ce urat!!!Cred ca ai fost foarte necajita!
In data de 17.07.2019 am primit o capota prin colet. Fiind la serviciu a preluat-o sotia mea in jur de ora 10. La ora 15 cand am ajuns acasa, am desfacut-o si surpriza: capota indoita. Expeditorul a fost chemat a doua oara la sediu Fan inainte de expediere, pentru a reambala produsul. Totusi, PROSTALAUL care a efectual incarcarea pentru ruta Birlad – Medias s-a gandit ca pentru o reclama pozitiva (pe care o sa o fac zi de zi acestei firme) sa arunce capota, ca ce pielea mea; e o tabla. Desi celor de la sediu central le-a fost confirmat faptul ca, (subiectul nu merita sa evitam o cacofonie) capota inainte de expediere NU era indoita, Fan CUR er refuza sa imi returneze banii.
Buna ziua. As dori să sesizez şi eu o mare eroare al curieratului din Miercurea-Ciuc. Am predat un plic in data de 10.12.2019 la sediul de aici din oraş. Plicul era destinat unei firmei din Iasi de pa strada Strapungere Silvestru. Doamna de la ghiseu după ce s-a uitat în sistem, mi a spus că nu există strada Străpungere Silvestru în Iaşi decât strada Silvestru. Am zis bine poate aşa au ele înregistrate în sistem. Dar surpriza a venit după câteva zile când plicul meu a ajuns pe strada Silvestru dar în Bucureşti. Menţionez că am trecut pe plic şi numărul de telefon al firmei respective, dar nu le-a contactat nimeni. După mai multe telefoane la Call Center mi s-a promis că plicul va fi redirecţionat la adresa respectivă. Surpriză a doua zi mă sună curierul că plicul meu s-a plimbat înapoi în Miercurea Ciuc. De aici iar după multe solicitări şi telefoane a fost dus la Iasi în final unde trebuia să ajungă pe strada Strâpungere Silvestru. Si surpriza la final.. firma respectivă a trebuit să plătească 3 drumuri. Vi se pare corect să procedaţi aşa după ce şi la Call center mi s-a promis că plicul va fi redirecţionat fără suprataxă??? În orice caz firma respectivă va renunţa la contractul cu dvs. iar eu să mai trimit plicuri prin Fun curier.
Eu am făcut plângeri peste plângeri… degeaba.
Salutare, pana la urma s-a rezolvat ceva prin plangerea penala ? Multumesc.
Nimic… a rămas în plop și atât.
Ati rezolvat Ceva cu plangerea?
Sunt intr-o situatie urata cu ei, am trimis documentele pt aprobarea Licentei de Turism, acum 2 luni aproape. De atunci am asteptat pt ca pe site-ul ministerului de turism scrie ca dureaza Ceva timp aprobarea. Ieri m-am gandit sa trimit un mail, si surpriza, actele mele nu Au ajuns la destinatie, sunt pierdute pe undeva prin Bucuresti…a fost raspunsul celor de la Fan Curier.
Am mers la sediu, de acolo erau plecare Dar “ramase” pe undeva pe la Sediul Din Bucuresti, a zis ca ma suna o colega…nu am fost sunata de nimeni!
Sunt 2 luni in care nu am putut munci si am platit chirie pe spatiul inchiriat, asteptand licenta de turism…ce as putea Oare face?
La mine nu s-a rezolvat nimic, din păcate. Vă țin pumnii să rezolvați ceva, deși șanse prea multe nu sunt…